ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА bgbrands.bg


  1. ДЕФИНИЦИИ
  2. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
  3. ПОРЪЧКА
  4. СТОКИ/УСЛУГИ ЗА КОИТО КЛИЕНТА НЯМА „ПРАВО НА ОТКАЗ“
  5. ПОВЕРИТЕЛНОСТ
  6. ТЪРГОВСКИ СЪОБЩЕНИЯ
  7. ФАКТУРИРАНЕ
  8. ДОСТАВКА
  9. ГАРАНЦИИ
  10. ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА
  11. ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА
  12. ОБРАБОТКА НА ЛИЧНИ ДАННИ
  13. ИЗПОЛЗВАНЕ НА БИСКВИТКИ
  14. ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА
  15. АРБИТРАЖ

Настоящият документ представлява общите условия на маркетплейс платформата bgbrands.bg и урежда правилата за ползване, както и сключването на договор за покупко-продажба между клиент/потребител на стоки и услуги и търговец/доставчик с пълноправна регистрация в платформата. Всеки посетител на bgbrands.bg е обвързан с правилата на настоящите общи условия по време на използване на маркетплейс платформата.

Собственик и администратора на маркетплейс платформата bgbrands.bg е:
„Еком БГ Брандс“
гр. София, р-н Младост, Васил Радославов, 6, бл. сграда Спорт депо, ет. 3,
ЕИК: 206595902
тел: +359 894647050
e-mail: info@bgbrands.bg
www.bgbrands.bg
За въпроси и коментари използвайте формата за обратна връзка на https://www.bgbrands.bg/contact


1. ДЕФИНИЦИИ

1.1. „Клиент“ означава Потребител на маркетплейс платформата bgbrands, който е направил Поръчка за купуването на Стоки/Услуги, които са публикувани и търгувани от Търговец/Доставчик, посредством Платформата bgbrands.bg.

1.2. „Търговец/Доставчик“ е всяко лице, което предлага стоки и услуги на трети лица с търговска цел и има сключен съответен договор за това с BGBrands.

1.3. „Маркетплейс платформата bgbrands.bg“ означава софтуерно приложение за електронна търговия, чрез което ЕКОМ БГ Брандс предоставя на клиентите достъп до продукти и/или услуги, които принадлежат на други Търговци/Доставчици;

1.4. Платформа – маркетплейс платформата bgbrands.bg.

1.5. „Моят профил“ – раздел от Платформата, който предоставя възможност на Клиента да се регистрира и да се възползва от услугите: моят профил, поръчки, любими продукти, последни поръчки, възможност за актуализиране на профил, смяна на парола, закриване на профил. В „Моят профил“ се съдържа цялата информация за Клиента, която е необходима за извършване на покупка и доставка на стоки и услуги, вкл. адрес за доставка и адрес за фактуриране.

1.6 „Любими“ – раздел от „Моят профил“, който позволява на Клиента да създава свои списъци със Стоки и Услуги, които да следи във връзка с евентуални покупки.

1.7. „Количка“ – раздел от „Моят профил“, който позволява на Клиента да добавя Стоки и Услуги, които желае да закупи към момента на добавянето им или на по-късен етап. В количката се отразяват брой, размер, цена на стоката, цена на доставката, както и общата сума на покупката. Клиентът има неограничено право да добавя или изважда стоки и услуги от Количката преди финализиране на поръчката чрез нейното заплащане.

1.8. „Потвърждение на поръчка“ – електронен документ, генериран от Платформата bgbrands.bg, видим за Клиента, който съдържа начина на доставка и плащане.

1.9. „Поръчка“ – електронен документ, генериран от Платформата bgbrands.bg, чрез който Клиентът заявява на Търговеца/Доставчика, че желае да купи описаните в Поръчката стоки и услуги. 


2. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

2.1. Разглеждането на продукти, регистрирането, извършването на покупки и други дейности чрез Платформата bgbrands.bg се счита за съгласие с посочените условия. Собственикът на Платформата си запазва правото да променя условията по всяко време, без предварително известие, като променените условия ще бъдат публикувани в Платформата.

2.2. Използването на Маркетплейс платформата bgbrands.bg e напълно свободно и достъпно от всички точки на света. Доставките на поръчките са в рамките на Република България.

2.3. Bgbrands.bg си запазва правото да ограничи достъпа на Клиент до Платформата, ако Клиентът злоупотребява с правата си и/или нанася щети на bgbrands.bg или на регистрираните търговци или клиенти в нея. Bgbrands.bg не носи отговорност за евентуални вреди, които Клиентът е претърпял или може да претърпи вследствие на това действие.

2.4. Всички цени на Стоките и услугите публикувани в Платформата са крайни, обявени в лева и с включен ДДС.

2.5. Предвидените възможности за заплащане на стоките и услугите в Платформата bgbrands.bg са: 

  • плащане при доставка;
  • наложен платеж.

Доставките се извършват с куриерски компании Еконт или Спиди АД. Заплащането на стоките е в брой при доставката или плащане с Visa и Masrecard. При избор „плащане при доставка“ и при избор „заплащане с карта“, клиентът заплаща цялата сума (стойността на продуктите и стойността на доставката).

2.6. В случай на онлайн плащания, Платформата не носи отговорност за разходи във връзка с такси, комисионни или други допълнителни плащания, направени от Клиента или неговата банка по повод самата транзакция. Bgbrands.bg препоръчва на своите Клиенти да направят справка за евентуални допълнителни такси, които се начисляват при онлайн плащания.

2.6. Всички изображения и описания в платформата bgbrands.bg са илюстративни и нямат за цел да пресъздават точно Стоките и услугите в нея. В никакъв случай изображенията не трябва заблуждават Клиентите относно вид, функционалности и да се създава грешно впечатление за Стоката или услугата. Платформата не носи отговорност за такива несъответствия.


3. ПОРЪЧКА

3.1. Клиентът може да прави Поръчки чрез добавянето на Стоки и услуги в Количката.

3.2. Всяка добавена Стока или услуга може да бъде закупена, ако е налична. Добавянето на стоки в Количката, без да бъде потвърдена и финализирана Поръчката не „запазва“ стоките. 

3.3. Клиентът има задължението да поддържа верни, пълни и точни данни, необходими за изпращането на поръчката. Клиентът се съгласява да предостави своите лични данни на съответния Търговец/Доставчик, отговорен за поръчаните Стоки и/или услуги.

3.4. Платформата има право да откаже да изпълни направената от Клиента Поръчка, за което да уведоми Клиента. Анулирането на поръчката може да бъде в следните случаи:

  • Предоставените от Клиента данни са непълни и/или грешни.
  • Неприемане от страна на банката-издател на Клиента на транзакцията при онлайн плащане.
  • Осъществяване на парична транзакция, която не води до постъпване на средства по сметките на Платформата.

3.5. С изпращането на поръчката, Клиентът разрешава на Платформата и/или Търговеца/Доставчика да се свърже с него, когато това се налага по повод направената поръчка.

3.6. Клиентът има право на 14-дневен срок да упражни правото си на отказ от договора, сключен от разстояние. Този срок започва да тече от датата на получаване на купената стока от Клиента.

3.7. При „право на отказ“, Клиентът уведомява Търговеца/Доставчика в съответствие с условията за връщане, подробно описани в специалната страница на Търговеца/Доставчика.

3.8. Платформата възстановява сумата, която Клиента е заплатил при закупуване на Стоката. Връщането на сумата се извършва по посочена от Клиента банкова карта/сметка. Възстановяването на сумата е в срок от 14 (четиринадесет дни) или според условията за връщане, подробно описани в специалната страница на Търговеца/Доставчика след полученото доказателство, че Клиентът е върнал съответната Стока.

3.9. Транспортната такса за връщане на продукти при „право на отказ“ е за сметка на Клиента. Таксата е различна в зависимост от услугите на куриерската фирма, с която работи съответният търговец. Всички условия за доставка и връщане на стоки са описани на страницата на продукта, който сте закупили.


4. СТОКИ/УСЛУГИ, ЗА КОИТО КЛИЕНТЪТ НЯМА „ПРАВО НА ОТКАЗ“

4.1 Клиентът няма да право да се откаже от сключения Договор в следните случаи:

  • за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно и изпълнението ѝ е започнало с изричното предварително съгласие на потребителя и потвърждение от негова страна, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от търговеца;
  • за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от търговеца и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
  • за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
  • за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
  • за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
  • за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
  • всички останали случаи описани в чл. 57 от Закон за защита на потребителите.


5. ПОВЕРИТЕЛНОСТ

5.1. Клиентът предоставя на Платформата свои лични данни, които bgbrands.bg може да използва по следните начини и цели:

  • Поддържане актуален „Профил“ на Клиента, регистриране на поръчки, осъществяване на връзка с Търговец/Доставчик, разрешаване на спорове и др.
  • Изпращане на Търговски съобщения или периодични уведомления по e-mail.
  • Осъществяване на пазарни проучвания и др. маркетинг активности, свързани с потребителското поведение, проследяване на поръчки и др.

5.2. С предоставянето на свои лични данни на Платформата, Клиентът дава изричното си съгласие с него да се свързват представители на bgbrands.bg, както и Търговци/Доставчици партньори на Платформата, куриери отговорни за транспортирането на Стоки/Услуги, представители на държавни и общински структури, банкови, застрахователни и др. институции предвидени в Българското законодателство.


6. ТЪРГОВСКИ СЪОБЩЕНИЯ

6.1. Със създаването на Профил, Клиентът се съгласява да получава Търговски съобщения, които биха го улеснили в процеса на пазаруване, както и да проследява всяка стъпка по процеса на обработка и доставка на Стоката/Услугата.

  • Направена поръчка;
  • Подготовка на пратката;
  • В очакване на куриер за вземане;
  • Взета пратка от куриер;
  • Пратката е при куриер;
  • Пратката е доставена и поръчката изпълнена.

6.2. При създаване на профил, Клиентът може да избере да се абонира за бюлетин. Бюлетинът е периодичен и съдържа уведомления за промоции, нови продукти в Платформата и др. актуални новини. 

6.3. Клиентът може по всяко време да откаже получаването на търговски съобщения, като уведоми писмено Платформата на info@bgbrands.bg или кликне върху линка за отписване, публикуван в търговските съобщения, получени от bgbrands.bg.

6.4. Всеки регистриран Клиент има възможност да закрие своя профил по всяко време и да изисква изтриването на всички свързани с него данни.


7. ФАКТУРИРАНЕ

7.1. BGBrands.bg не издава и не изпраща фактури за покупки за Стоки/Услуги предлагани от Търговци/Доставчици, пълноправни членове на Платформата. Същите имат задължението да издадат прилежащите документи, съпътстващи Стоката/Услугата спрямо действащото българско законодателство.

7.1. Клиентът е задължен да поддържа актуални своите данни в Профила си и е длъжен при получаването на Стоката/Услугата да провери надлежно издадените придружаващи документи от Търговеца/Доставчика. В случай на несъответствие незабавно трябва да се свърже с него за корекция.

7.2. При използване на опцията за заплащане на Стока/Услуга с банкова карта, bgbrands.bg няма да съхранява данни за платежните карти.

Условия за плащане с карта

Маркетплейс платформата bgbrands.bg работи с MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Visa, Visa Electron, V PAY. Моля, обърнете внимание, че вашата V PAY или MasterCard Electronic карта ще бъде приета само, ако е регистрирана за участие в схемите за онлайн автентикация Verified by Visa или MasterCard SecureCode. 

Моля, проверете също така, дали вашата карта е отворена от вашия издател за трансакции в Интернет. 

Максималната сума за трансакция е 10 000 лева.

При избор „плащане с карта“, клиентът трябва да попълни:

  • Данни за картата (номер, дата на валидност, 3-цифрен код за сигурност, име на картодържателя);
  • Данни за автентикация: За идентифицирането ви като картодържател, платежният сървър за електронна търговия на обслужващата ни банка поддържа схемите за автентикация на международните картови организации – Verified by VISA и MasterCard SecureCode.  В случай, че сте регистрирани от вашата банка Издател в тези схеми за сигурност, на екрана ви ще се появи страница, където трябва да въведете вашата автентикационна парола. 

В случай на успешна авторизация на трансакцията сумата от картата на клиента се удържа веднага.

Транзакционната валута при плащане с карта е Български лев (лв.)


8. ДОСТАВКА

8.1. При закупуване на Стока/Услуга, обърнете внимание на описаният начин за доставка в продуктовата страница.

8.2. Цената за доставка е видима, след като стоката е поставена в количката и се избере предпочитаният куриер /Еконт или Спиди/ и адрес за доставка/до офис на куриера, до адрес на клиента или автомат (автоматична пощенска станция).


9. ГАРАНЦИИ

9.1. Всички Стоки/Услуги са с гаранция за съответствие на продукта от Търговеца/Доставчика, съгласно действащото българско законодателство. Изключение правят категории стоки, които поради естеството си не могат да имат гаранция. Всеки Търговец/Доставчик е отговорен за предлаганите от него Стоки/Услуги и е предоставил подробна информация за гаранциите на продуктовата страница за всеки артикул.

9.2. При получаване на закупена Стока/Услуга, Клиентът трябва да е наясно, каква е гаранцията, упомената в гаранционен сертификат с всички детайли на сервизните центрове, които осигуряват поправки в гаранционния срок. Търговецът/Доставчикът е отговорен за наличието на законово изискваната документация, която следва да придружава закупените Стоки/Услуги.


10. ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА

10.1. Собствеността на Стоката/Услугата се прехвърля върху Клиента с нейното приемане и след извършване на плащането от негова страна. Предаването на Стоката/Услугата се удостоверява с подписа на Клиента на транспортния документ, предоставен от куриера.


11. ОТГОВОРНОСТ И ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА

11.1. BGBrands.bg не носи отговорност за каквито и да било вреди, причинени на Клиента в резултат на форсмажорни обстоятелства или такива, които са извън контрола на Търговеца/Доставчика.


12. ОБРАБОТКА НА ЛИЧНИ ДАННИ

Моля, прегледайте политиката за защита на лични данни, която може да видите тук.


13. ИЗПОЛЗВАНЕ НА БИСКВИТКИ

Моля, прегледайте политиката за използване на бисквитки тук.


14. ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА

14.1. Нито една от страните няма да носи отговорност за неизпълнение на договорните си задължения, ако неизпълнението се дължи на форсмажорно обстоятелство. Форсмажорно обстоятелство е непредвидено и непредотвратимо събитие, което не може да се избегне и последиците от което не могат да се предотвратят. 

Ако в срок от 14 (четиринадесет) дни от датата на съответното събитие, то не спре, всяка от страните има правото да уведоми другата страна, че прекратява Договора, без да дължи на другата обезщетения за каквито и да е евентуално претърпени вреди.


15. АРБИТРАЖ

15.1.Всички спорове между страните се решават в дух на разбирателство и добра воля. В случай че съгласие не бъде постигнато, всички неразрешени спорове, породени от договора между страните или отнасящи се до него, включително спорове, породени или отнасящи се до неговото тълкуване, недействителност, изпълнение или прекратяване, както и спорове за попълване на празноти в договора или приспособяването му към нововъзникнали обстоятелства, ще бъдат разрешавани от компетентния съд, съобразно българското законодателство.

Последна редакция на документа 05/05/2022